Ми в нашому блозі Britishinsurace в 2020 році розповідали про прийняття рішення в Європі про початок впровадження швидкого онлайн-придбання, а також швидкого отримання клієнтом полісу страхування автоцивільної відповідальності Green Card. Тоді 14 червня 2019 року Генеральною Асамблеєю Ради Бюро "Зелена карта" було ухвалено рішення про зміну формату сертифікату. Національними Бюро різних країн було дозволено з 1 липня 2020 року перейти від існуючого досі у нас звичного сертифікату на "Зеленому бланку" до чорно-білого бланка з метою можливості роздрукування електронного сертифікату на звичайних принтерах. Не стало обов'язковим друк бланку лише страховою компанією. Страхувальник тепер може це робити самостійно. Все зроблено для зручності клієнта у сучасній обстановці пандемій та ризиків, пов'язаних із відвідуванням страхових компаній або їх агентів.
Історія «Зеленої карти»
Назва "Зелена карта" поліс отримав через колір паперу, на якому він був надрукований. Рішення про створення Ради Бюро міжнародної системи страхування Green Card було прийнято у 1949 році на міжнародній конференції автостраховиків у Лондоні. Пізніше було затверджено угоди співпраці Національних бюро країн-учасниць системи та прийнято єдині стандарти для "Зеленої карти". Сьогодні до системи входять 48 країн Європи, Азії, Африки. Штаб-квартира Ради Бюро знаходиться у Брюсселі.
Як працює система Green Card
Міжнародна система страхування автоцивільної відповідальності Green Card функціонує з 1951 року.Її основне завдання – організація врегулювання ДТП, яке сталося за участю автомобілістів різних країн, відповідно до національного законодавства країни, де сталася ця подія.
У кожній країні уряд офіційно визнає єдину організацію, утворену страховиками як своє Національне моторне страхове бюро. Лише страховики, які є членами такого Бюро, можуть продавати поліси "Зелена карта". В Україні такою організацією є Моторне (транспортне) страхове бюро (МТСБУ). Прийняте до міжнародної системи автострахування "Зелена карта" Генеральною асамблеєю Ради Бюро в Люксембурзі у травні 2004 року та з 1 січня 2005 року є повним членом цієї системи.
З 42 членів МТСБУ лише 10 компаній мають право укладати міжнародні договори автострахування. Для цього вони вносять до гарантійного фонду бюро EUR 1 млн, які є резервом для можливих оперативних виплат їхніх клієнтів. Договір "Зелена карта" укладається на строк від 15 днів до 1 року. Його дії такі ж, як і за "автоцивілкою", тобто страхова компанія відшкодовує збитки, які може завдати за кордоном автотранспортний засіб, зареєстрований в Україні. Гарантом у цьому є Моторне бюро, яке оперативно робить виплати, а потім відшкодовує її зі страхової компанії.
Як визначається вартість "Зеленої карти", від чого вона залежить
З 2009 року поліси "Зелена карта" реалізуються двох видів: уся Європа та Білорусь, Молдова, Росія. З 1 січня 2016 року українські поліси "Зелена мапа" почали діяти на території Азербайджану.Вартість полісу регулюється постановою Кабінету міністрів від 6 січня 2005 року та залежить від курсу євро. При підвищенні або зниженні курсу МТСБУ на своєму сайті повідомляє нову ціну "Зеленої карти" для легкових автомобілів, вантажних автомобілів, автобусів, причепів та напівпричепів та мотоциклів. Останні така зміна була 19 жовтня 2021 року. Тоді вартість полісів знизилася на 4%.
Єдині вимоги до електронного сертифіката "Зелена картка"
Після запровадження в Україні електронного сертифікату "Зелена карта" на нього поширяться вимоги міжнародної системи. А саме: він може бути згенерований у форматі PDF, надісланий електронною поштою та обов'язково роздрукований у чорно-білому та односторонньому форматі А4.
Підтвердити наявність Green Card не можна з екрана мобільного телефону або іншого девайсу. Тільки надрукований зразок має законну силу. Справжність бланка встановлюється за номером або QR-кодом. До документа не можна вносити редагування, змінювати його стандартний вигляд. Інакше в цьому випадку його буде визнано фіктивним.
Коли в Україні з'явиться електронна версія "Зеленої картки"
На це питання днями відповів Національний банк України, який є регулятором страхового ринку та виконує функції координаційної ради Моторного (транспортного) страхового бюро України.
За словами його представника, процес переходу міжнародних сертифікатів обов'язкового страхування автоцивільної відповідальності "Зелена картка" на електронний формат можливий до кінця наступного року.
Хотілося б, щоб зручності для клієнтів наступали швидше.