Міжнародний сертифікат страхування автоцивільної відповідальності "Зелена картка", без якого неможливо в'їхати в іншу країну, з 1 липня 2020 року змінить зовнішність ставши не тільки зеленого кольору, але і білого.
Трохи історії
Назву "Зелена карта" поліс отримав з-за кольору паперу на якій він був надрукований. Рішення про створення Ради Бюро міжнародної системи страхування Green Card, було прийнято в 1949 році на міжнародній конференції автостраховиків в Лондоні. Пізніше було затверджено угоду співробітництва Національних бюро країн-учасниць системи і прийняті єдині стандарти для "Зеленої карти". Сьогодні в систему входять 48 країн. Штаб-квартира Ради Бюро знаходиться в Брюсселі.
Як працює система Green Card
У кожній країні уряд офіційно визнає єдину організацію, утворену страховиками як своє Національне страхове бюро. Тільки страховики, які є членами такого Бюро, фінансують його, можуть реалізовувати поліси "Зелена карта". В Україні такою організацією є Моторне (транспортне) страхове бюро (МТСБУ). З 48 його членів лише 9 компаній мають право укладати міжнародні договори автострахування. Для цього вони вносять в гарантійний фонд бюро EUR 1 млн, які є резервом для можливих оперативних виплат їх клієнтів.
Договір "Зелена карта" укладається на термін від 15 днів до 1 року. Його дії такі ж, як і за "автоцивілкою", тобто страхова компанія відшкодовує збиток, який може нанести за кордоном автотранспортне засіб, зареєстрований в Україні. Гарантом у цьому процесі є Моторне бюро, яке оперативно робить виплат, а після відшкодовує її зі страхової компанії.
Вартість "Зеленої карти"
Вона визначається МТСБУ в залежності від курсу євро до української валюті та виду транспортного засобу (легковий автомобіль, вантажний, автобус, причепи, мотоцикли). В цьому році вона змінювалася вже три рази і весь час у бік збільшення. Тому не слід дивуватися, що, купуючи її зараз ви платите більше, ніж роком раніше. Крім того, вартість "Зеленої карти" залежить від напрямку куди збираєтеся їхати оскільки Азербайджан, Білорусь Молдова і Росія виділені в одну групу зі своєю ціною.
Найближче електронне майбутнє
Раніше був дійсним тільки поліс "Зеленої карти" на бланку зеленого кольору із підписами та мокрими печатками страхової компанії. Але прогрес йде вперед і онлайн продажі ростуть швидкими темпами. Тому виникла реальна необхідність не тільки швидкого онлайн придбання, але і швидкого отримання документа. У зв'язку з цим 14 червня 2019 Генеральної Асамблеєю Ради Бюро "Зелена карта" було прийнято рішення про зміну формату сертифіката та Національним Бюро різних країн було дозволено з 1 липня 2020 перейти від існуючого зараз, звичного сертифіката до чорно-білого бланка з метою можливості роздруку електронного сертифіката на звичайних принтерах. Тобто більше не буде обов'язковим, щоб бланк сертифіката був надрукований виключно страховою компанією. Страхувальник зможе робити це самостійно.
Але, і тут все-таки існують певні вимоги
Перше –сертифікат вважається чинним лише за умови наявності паперового документа. Пред'явлення для перевірки "Зеленої карти" з екрану мобільного пристрою поки не допускається.
Друге - він повинен бути надрукований тільки на білої папери, інші кольору крім білого і зеленого, забороняються і роблять сертифікат недійсним.
Третє - розмір паперу повинен бути A6, максимум А4, колір шрифту - чорний. Роздруківка повинна бути чиста, тобто без смужок, пропусків тексту або інших недоліків друку. Якщо з першого разу не вдалося, то потрібно повторити. Виправлення не допускаються
Четверте -зворотна сторінка залишається чистою або містить виключно перелік національних бюро "Зелена карта".
І п'яте - це все має почати діяти з 1 липня 2020 року. Саме з цієї дати всі органи, контролюючі транскордонне дорожній рух, будуть приймати бланки нового чорно-білого формату, які свідчать про укладення іноземними автовласниками, які в'їжджають на територію їх країни, договору міжнародного страхування "Зелена карта".
Зараз робоча група МТСБУ, яка працює над впровадженням цієї інновації в практику українського сегменту "Зелена карта", завершує процес адаптації внутрішніх документів українського Бюро і необхідних технологічних рішень.
Хочеться сподівається, що все буде зроблено вчасно і Україна займе гідну позицію в цьому процесі і разом з іншими членами Ради Бюро поліпшить сервіс для клієнтів в такому важливому напрямку, як міжнародне обов'язкове страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів.