Зазвичай через півтора місяці після закінчення кварталу Моторне (транспортне) страхове бюро України (МТСБУ) підводить підсумки роботи його членів - 48 страхових компаній (СК), які продають ОСАГО. Ці компанії здійснюють обов'язкове страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів за шкоду, заподіяну третім особам. Є цілий ряд параметрів, які дозволяють проаналізувати роботу кожної СК і винести оцінку.
Показник за скаргами клієнтів
За 3-й квартал цього року надійшло 328 скарг від постраждалих і страхувальників на дії страхових компаній-членів МТСБУ, що на 48 скарг менше, ніж в попередньому кварталі, і на 72 скарги менше, в аналогічному періоді 2019 року.
МТСБУ повідомляє, що тренд до зниження кількості скарг тримається весь поточний рік. Рівень скарг в третьому кварталі вперше за тривалий час становить менше 1% (0,91%), що на 0,25% п.п. менше, ніж в попередньому кварталі.
Рівень скарг = (кількість скарг / кількість оплачених вимог) х100%. Кількість оплачених вимог страховою компанією - це показник всіх врегульованих і сплачених страхових випадків. Небажано страхуватися в тій компанії, у якої цей показник більше 1%.
При цьому Моторне бюро повідомляє, що найвищий рівень скарг зафіксовано у страхових компаній "Омега" (9,8%), "Мега-Гарант" (5%) і "АСКА" (5%).
Кілька років тому Президія МТСБУ впровадила звітність, яку назвали «світлофором» і яка наочно для наших громадян відображала оцінку СК як за скаргами, так і якістю врегулювання справ клієнтів, а саме оплати їх збитків після ДТП.
Ось він за 3 квартал цього року.
Коли ви вибираєте компанію і зайшли в калькулятор -зайдіть і подивіться її оцінки, натиснувши на копку «Детальніше»
Середній термін врегулювання
Середній термін врегулювання страхових вимог за заподіяну майну шкоду, заявлених по ОСАГО, в липні-вересні 2020 року склав 73 дня (для вимог, врегульованих в термін до 365 днів). При цьому він скоротився на 4 дні в порівнянні з попереднім кварталом, а це значить, що більшість СК стали платити швидше.
В системі прямого врегулювання збитків (ПВЗ) середній термін врегулювання склав 40 днів. Він теж став на три дні менше, ніж у другому кварталі.
Частки вимог, врегульованих в термін до 60 днів і до 90 днів.
Ці 2 показника ми наводимо для кожної СК зі звітності Моторного бюро. А ось показники по ринку:
• Частка вимог, врегульованих в термін до 60 днів з дати ДТП стала 57,7%
• Частка вимог, врегульованих в термін до 90 днів з дати ДТП стала 73,9%.
Тому, коли ви обираєте у нас страхову компанію -зверніть увагу на ці показники. Якщо вони вище цих двох параметрів - вам заплатять швидко в разі ДТП.
Зі звіту МТСБУ також видно, що в першу десятку страховиків за показником частки вимог, врегульованих до 60 і до 90 днів з дати ДТП в третьому кварталі увійшли такі наші партнери, яких ми відібрали за нашою методикою:
"Мотор-Гарант" - 92,9% і 92,9% відповідно,
"ВУСО" - 84,3% і 89,1%,
"АРКС" - 76,7% і 85,3%,
"УНІКА" - 76,5% і 83,5%,
"Інтер-Поліс" - 81,1% і 83,3%,
"АСКО-Донбас Північний" - 72,6% і 82,4%.
А ряд СК за інформацією МТСБУ, такі як УАСК "АСКА" врегулює в термін до 60 днів всього лише - 9,1% справ виплат по ОСАГО, в 90 днів - всього лише 15,9%, СК "ОМЕГА" - 11,2 % і 36,1% відповідно, "Альфа-Гарант" - 15,1% і 60,3%, "Юнівес" - 12% і 26%.
Лідерами за кількістю укладених договорів залишилися з попереднього кварталу - НАСК "Оранта", СГ "ТАС" і "УПСК". Лідерами за кількістю врегульованих вимог постраждалих є СГ "ТАС", НАСК "Оранта", "УПСК".
І ось розглянувши ці показники, коли ви, ввівши параметри авто в калькуляторі, натиснете «British Insurance рекомендує» - отримуєте вибір кращих компаній за нашою методикою.
На нашому сайті British Insurance https://britishinsurance.com.ua/osago вам легко буде отримати поради та підказки та вибрати відповідну вам компанію з ціною і умовами.