НБУ продовжує повільно, але впевнено звільняти ринок від страхових компаній, яким стає неможливо існувати при нормальному регулюванні ринку. І якщо на першому етапі відхід з ринку страховиків був в основному добровільним, як компаній з міліарднимі преміями і мінімальними виплатами, так і невеликих не докапіталізованих компаній. Які якби не було серйозних вимог до нормативів, і жили б добре, обслуговуючи постійних клієнтів. Але фінансовий ринок це гроші, а страховий - це великі гроші, які платять клієнти за надію отримати їх сповна в разі надзвичайної ситуації, а значить, вони вимагають жорсткого контролю над рухом, збереженням, розподілом. Адже саме худущая це нездійснені надії і обіцянки.
Дії НБУ як регулятора страхового ринку. Вихід страхових компаній
Національний банк виконує функції регулятора трохи більше року і майже всі, хто хотів піти добровільно вже пішли. Зараз пішов процес тимчасового або постійного анулювання ліцензій за порушення різних нормативів. І це стосується не тільки причин недотримання страховиком нормативу платоспроможності і достатності капіталу, але, наприклад, і за неналежне формування резерву катастроф, а також недотримання нормативу ризикованості операцій.
При цьому, як показує практика, Національний банк чи через боязні не нашкодити клієнтам, адже у страховиків немає Фонду гарантування виплат, а значить, можливий соціальний вибух, чи то ще з незрозумілих причин, розтягує процес відходу компанії, роблячи його тривалим.Як сказав директор, однієї великої, стійкої СК, якщо у компанії анулюють ліцензії, вона не підніметься, так показує практика.
Але повернемося до процесу скорочення страховиків. Якщо в 2019 році їх було 233, в 2020- стало 208, то в липні 2021- уже160 компаній. Тільки в цьому місяці ринок покинули 2 ризикові компанії і 2 страховика, в першій половині же серпня ще на 4 компанії стало менше.
Дії об'єднання страхових компаній - продавців ОСЦПВ
Однак найбільш значущим в цей період стало скорочення членів Моторного (транспортного) страхового бюро України. Відразу чотири компанії були виключені з цього об'єднання страховиків, які здійснюють обов'язковий, можна сказати соціальний вид страхування. Для багатьох простих громадян, саме це може стати більш болючим питанням. Оскільки кількість ДТП зростає. Тільки за 7 місяців цього року вона збільшилася на 18,5%, а в них страждають не тільки власники машин, а й пасажири, пішоходи і т.д.
При цьому з тих компаній, які були виключені, є лідери по збору премій. Так СК "Ю.Ес.Ай" займала п'яту позицію по ОСАГО в Україні. У 2020 році понад 355 тис. Договорів страхування, в першому кварталі 2021 року майже 76 тис. Договорів, в основному тривалістю один рік. Також достатньо обертів за цим видом страхування мали і виключені компанії "Харківська муніципальна страхова компанія", "Глобал Гарант" і "Міжнародна страхова компанія". Причому офіційно вони виключені не за виявлені порушення і заходи впливу НБУ або написання регулятору заяви про добровільний відхід, а за заборгованість перед його Фондами моторного бюро.У цьому ще полягає одна з проблем ринку ОСЦПВ. Ну не може Моторне бюро оперативно виключати, зупиняти реалізацію страховок своїх членів, бачачи їх істотні проблеми. Нормативка не дозволить. Тільки добровільний вихід з Моторного бюро або за заборгованість перед Фондами.
Що ж далі. Це залежить від того як завершиться процес врегулювання страхових подій пішли з ринку ОСАЦВ компаній. Зрозуміло, що додаткових їх відрахувань у Фонді захисту потерпілих не вистачить, а чекати коли суди офіційно визнають їх банкрутами, щоб погасити всю заборгованість перед потерпілими клієнтами довго, та й грошей на той час може не бути.
Респект Моторному бюро, яке ініціює внесення змін до закону про ОСЦПВ, щоб відшкодовувати збиток потерпілим від таких компаній можна було відразу не дочекавшись рішення суду. Але коли той закон ще візьмуть нікому не відомо.
З огляду на існуючу солідарну відповідальність членів Бюро, колись потерпілі з вини клієнтів пішли з ринку компаній гроші отримають, але зростання цін і інфляція значно скоротять реальну вартість належних по страховці коштів. Якщо все врегулювання цього питання пройдуть тихо без зборів скривджених страхувальників (клієнтів) під будівлею Національного банку, то чистка членів Моторного бюро може тривати і далі не чекаючи прийняття нових законів які регулюють, як страховий ринок в цілому, так і ОСЦПВ зокрема.
Як кажуть, поживемо побачимо.
Як себе максимально захистити і купити поліс автоцивілки дешевше і надійніше
Виходячи з викладених фактів вам не потрібно забувати про те, як максимально захистити себе, купити поліс не тільки дешевше, що хочуть 80% водіїв, а й купити поліс автоцивілки з максимальним захистом, у надійній компанії. Ви не знаєте яка компанія піде з ринку. Інакше ваш «вигідний» для вас поліс після ДТП може перетворитися в серйозний збиток для вас або вашої родини. Наша методика відбору страхових компаній-членів МТСБУ за офіційними показниками, опублікованими щоквартально МТСБУ приведена в наших статтях в нашому блозі. Ми не продаємо поліса:
• страхових компаній, які мають дуже великі терміни врегулювання,
• компаній, які мають високий рівень скарг (понад 2%),
• компаній, що мають частку вимог, врегульованих в термін до 90 днів з дати ДТП всього лише 10-30%, а не 60 -70%.
У нас жорстка методика відбору за показниками щоквартальних звітів Моторного бюро і не рекомендуємо купувати їх у компаній з такими показниками. Коли ви подивитеся ці показники у нас на сайті, і ввівши в єдину форму свої особисті дані та параметри авто в калькуляторі, натиснете кнопку «British Insurance рекомендує» - отримуєте вибір кращих компаній за нашою методикою. Якщо ж ви хочете купити дешеве, але надійну автоцивілку - натисніть кнопку сортування «найдешевша ціна».
Ви купите дешевий поліс з нашою знижкою, але надійною компанії на даний момент. Ми з вами.