Умови автоцивілки зміняться з початку 2025 року

Відповідно до підписаного 17 червня 2024 року Президента України нового Закону про обов'язкове страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів суттєво змінюється функціонування всієї цієї системи.

Основні зміни відбудуться з 1 січня 2025 року.

 

Перевірки наявності поліса ОСЦПВ

Перше, серед основних, це нові юридичні можливості перевірки водіїв – чи є поліс ОСЦПВ. Тепер Національна поліція здійснюватиме контроль за наявністю страховки не лише при ДТП та порушенні правил дорожнього руху, а й під час проведення наглядів дорожніх рухів (в т.ч. шляхом автофіксації). Також Державна прикордонна служба України отримала право перевірки автоцивілки у тих місцях, де здійснюється ними прикордонний контроль незалежно від належності та місця реєстрації транспортного засобу. Також перевіряти існування поліса зобов'язана здійснювати "Укртрансбезпека" при здійсненні державного нагляду.

 

Вільне ціноутворення договорів страхування

Друге – буде запроваджено право ціноутворення страховиком договорів страхування, тобто. страхові компанії тепер матимуть це право самими визначати та встановлювати ціни. Ці ціни встановлюватимуться індивідуально для кожного клієнта. Що дуже підвищує значимість наявності безаварійної страхової історії у водія, яка фіксується в Централізованій базі даних Моторного (транспортного) страхового бюро України. Оскільки всі страховики реєструють у ній не лише укладені договори ОСАЦВ, а й страхові випадки, що сталися з їхніми власниками.

 

Нарахування страхової виплати

Третє – нарахування розміру страхової виплати у разі ДТП визначатиметься без використання при розрахунку зносу автомобіля. Наразі основним принципом відновлення транспортного засобу буде повернення його водієві таким, яким він був до аварії. Страховик подаватиме три варіанти СТО в межах 150 км від місця проживання потерпілого. Якщо ТЗ «на гарантії» або облагоджувалося лише на фірмовому СТО, то за зверненням потерпілого власника має бути визначено авторизований сервісний центр відповідного виробника. Якщо потерпілий ухвалить рішення відмовитися від проведення оплати на СТО, тоді зазначена виплата здійснюється самим страховиком або МТСБУ на банківський (платіжний) рахунок потерпілого.

 

Ліміти страхового відшкодування

Четверте – збільшуються ліміти страхового відшкодування за договорами ОСЦПВ. Відповідно до них будуть підніматися регулярно до європейських мінімальних страхових лімітів. Якщо зараз вони (офіційні ліміти), становлять:

160000 грн. за пошкоджене у страховому випадку при ДТП майно на одного потерпілого (800 тис. грн. на подію);

320000 грн. за шкоду, заподіяну здоров'ю одному потерпілому,

 то з початку 2025 року це буде вже: 250 000 грн. (1,25 млн. грн. на подію) та 500000 грн. (5 млн. грн. на подію), відповідно.

З початку 2026 року, однак не раніше початку року, що настає після скасування військового стану, цей розмір за шкоду, заподіяну життю, збільшується до 1 млн. грн. на потерпілого та 20 млн. грн. на страхову подію та 2 млн. грн. за шкоду, заподіяну майну, незалежно від кількості постраждалих у ДТП. Надалі розрахунок сум поступово змінюватиметься через рік після офіційного прийняття України до Євросоюзу.

 

Пільгові категорії громадян та врегулювання збитків

По п'яте - змінюються умови для пільгової категорії громадян і тепер безкоштовних полісів для них не буде. Діятиме 50% знижка на один поліс ОСЦПВ для всіх категорій пільговиків, які будуть ухвалені урядом. Буде ухвалено рішення про механізм компенсації страховим компаніям прийнятої знижки.

У шостих - ведеться пряме врегулювання збитків для всіх страхових компаній, що займаються ОСЦПВ. Тобто у разі ДТП ви звертаєтеся не до страхової компанії винуватця, а до своєї і вона вирішує всі проблеми шляхом виставлення регресу колезі з бізнесу.

У сьомих – новим законом скасовується встановлений розмір ліміту відшкодування за "європротоколом", який зараз становить 80 тис. грн. Тепер цей ліміт буде реальним у рамках описаної нами страхової суми, якщо Національний банк не встановить максимальних розмірів виплати.

 

Договір "автоцивілки" діятиме при неодноразовій ДТП

У восьмих – запроваджується норма, згідно з якою договір "автоцивілки" припиняє свою дію у разі, якщо страхувальник або інша особа уклала за цим транспортним засобом новий договір. Крім того, припиняє діяти норма, за якою страховик може припинити договір у разі, виплатив за ДТП всю суму ліміту. Тепер навіть якщо машина кілька разів на рік потрапила до ДТП, договір все одно діє, і страховик зобов'язаний платити. Але це може вплинути на вартість договору страхування.

 

Дія електронного та паперового варіанта ОСЦПВ у 2025 році

У дев'ятих – протягом 2025 року паралельно діятимуть електронний та паперовий варіант ОСЦПВ, проте з 1 січня 2026 року лише електронна версія.

Для перевірки наявності поліса не має значення, коли він був придбаний у 2024 або 2025 році, оскільки в перехідних положеннях закону чітко зазначено, що після його набуття чинності договору, укладені та набули чинності ще за старим законом, продовжують діяти до закінчення їх терміну .

Тому регулярно ознайомлюйтесь з Рейтингом Страхових на підставі офіційних основних повідомлень Інтерфакс – Україна та на підставі НБУ. Розумно приймайте рішення про вибір страховика під час оформлення страховки та оформляйте, проходячи через калькулятор Автоцивілка.

Новини по темі: